SEO ili preciznije, Search Engine Optimization tj. optimizacija za tražilice važna je svima čiji je rad povezan s Internetom točnije svima koji imaju web stranicu.

Optimizacija web stranice jednako je važna kao i kvaliteta njezinog teksta. Kada govorimo o tekstu, za lakše pronalaženje vaše web stranice važno je daje njezin sadržaj bitan za vaše potencijalne klijente.
Pa krenimo od te pretpostavke..

 

I VI ŽELITE ODGOVORE, ZAR NE?

Bilo da ste stomatolog, psiholog ili inženjer, vi ste stručnjak u svom području. Što mislite kako razmišljaju vaši potencijalni klijenti?
Budući da traže odgovore ili nečije usluge, vjerojatno su nesigurni i ne znaju što bi trebali učiniti. Stavite se u njihov položaj. Što bi željeli znati? Ako ste već imali neke klijente, koja pitanja su vam postavili?

Napravite zbirku tih pitanja i napišite članke sa odgovorima na njih. Što više članaka napišete, to bolje. Vaša će web lokacija imati više sadržaja – više šanse da će se pojaviti u rezultatima Google pretraživanja.

Što ćete postići s ovim? Bit ćete prepoznati kao stručnjak u svom području. Ima jedna kvaka. Vaše znanje je zasigurno ogromno. Naravno, u svojim člancima nećete spomenuti sve što znate. Vaši čitatelji mogu pokušati nešto učiniti sami, ali oni zapravo imaju važnijeg posla i, ako su mudri, zaposliti će stručnjaka.

 

SEO PRAVILA

1. Redovito objavljujte novi sadržaj

Kao što smo prije rekli, više sadržaja, više potencijalnih čitatelja. Provjerite gramatiku, provjerite da nema neispravne poveznica i povežite sa stranicama kvalitetnog sadržaja.

 

2. Periodično ažurirajte stari sadržaj

Ovo Googleovom robotu daje do znanja da je vaša web stranica svježa. Vjerojatno ste primijetili da kada tražite neki pojam, najnoviji članci nalaze se na vrhu rezultata pretraživanja.

 

3. Brzina web stranice na radnim stanicama i mobilnim uređajima

Brzina ovisi o mnogim čimbenicima poput hostinga, predloška web stranice ili količini sadržaja koji se vuče iz baze. Web stranica se ne smije učitavati više od nekoliko sekundi jer će posjetitelji otići. Slike ne bi trebale biti preteške tj. moraju biti kompresirane.

 

4. Dobro korisničko iskustvo

Vaši posjetitelji bi lako trebali pronaći ono što traže. Konstrukcija web stranice, svi vizualni materijali i njezin tekst bi trebali biti službi toga.

 

5. Jasno definirani naslovi, opisi i ključne riječi za svaki članak

Svaka pod-stranica vaše web stranice treba imati svoj naslov, opis i glavnu ključnu riječ (pojam). To će pomoći Googleu da je bolje indeksira. Prije pisanja članka preporučuje se istraživanje ključnih riječi.

 

Samo članci koji udovoljavaju osnovnim pravilima mogu završiti na prvoj stranici rezultata Google pretraživanja. Ovdje je važno napomenuti da se to ne može dogoditi preko noći jer je rezultat stalnog rada i optimizacije članaka.

 

PODIJELITE

Bilo da su vaši članci novi ili ažurirani, podijelite ih. Čim više dijelite članak, to će imat bolji položaj u rezultatima Google pretraživanja. Ne zaboravite staviti gumbe za dijeljenje na web stranicu.
Stare članke možete preurediti na bezbroj načina. Na temelju njih možete napraviti Youtube video, podcast ili infografiku. Sve što može povećati promet na vašoj web stranici.

 

ŠTO NAKON TOGA?

Pratite svoje rezultate. Koristite dostupne alate kao što su Google Analytics i Google Webmaster Tools kako biste poboljšali trenutnu statistiku.
Ažurirajte svoje SEO znanje ili zaposlite stručnjaka.
Ako ste nakon čitanja ovog članka zaista zainteresirani za SEO, preporučujemo i ovaj članak s popisom od 200 čimbenika koji utječu na položaj vaše web stranice u rezultatima Google pretraživanja.